Hoppa till huvudinnehåll

Principerna för god service

En framgångsrik vård uppnår man med rätt attityd och samarbete.

Kunden

  • Jag bryr mig om min hälsa och vill förbinda mig att delta i min egen vård.
  • Jag ger riktig och aktuell information till personalen om mitt hälsotillstånd.
  • Jag följer sjukhusets regler och tar hänsyn till personalen och andra patienter i väntesituationer.
  • Om jag har skrivit ett vårdtestamente, förutsätter jag att man följer det.
  • Jag kan ge respons på den vård och service jag fått personligen eller på internetsidor.

Miljön

  • Vi strävar efter att skapa lämpliga och städade utrymmen för alla, där skyltar och vägbeskrivningar är tydliga och tillgängligheten är en självklarhet.
  • Vi vill erbjuda stimulans, utrymmen som främjar tillfrisknande och en trygg atmosfär för alla.

Personalen

  • ​Vi hälsar vänligt och bemöter alla med respekt.
  • Vi vill ge bästa möjliga service och beakta kundens modersmål.
  • Vi ser till att patienten har möjlighet att fråga och diskutera om sin egen vård.
  • Hos oss äger kunden sitt eget ärende, då man fattar vårdbeslut.
  • För oss är det viktigt att ta hänsyn till anhöriga och de närmaste.
  • Vi uppmuntrar varandra och beaktar den respons vi får.