Länkstig
- Hem
- Patienter och anhöriga
- Patientguide
- Erfarenhetsexperts
-
Principerna för god service
Principerna för god service
En framgångsrik vård uppnår man med rätt attityd och samarbete.
Kunden
- Jag bryr mig om min hälsa och vill förbinda mig att delta i min egen vård.
- Jag ger riktig och aktuell information till personalen om mitt hälsotillstånd.
- Jag följer sjukhusets regler och tar hänsyn till personalen och andra patienter i väntesituationer.
- Om jag har skrivit ett vårdtestamente, förutsätter jag att man följer det.
- Jag kan ge respons på den vård och service jag fått personligen eller på internetsidor.
Miljön
- Vi strävar efter att skapa lämpliga och städade utrymmen för alla, där skyltar och vägbeskrivningar är tydliga och tillgängligheten är en självklarhet.
- Vi vill erbjuda stimulans, utrymmen som främjar tillfrisknande och en trygg atmosfär för alla.
Personalen
- Vi hälsar vänligt och bemöter alla med respekt.
- Vi vill ge bästa möjliga service och beakta kundens modersmål.
- Vi ser till att patienten har möjlighet att fråga och diskutera om sin egen vård.
- Hos oss äger kunden sitt eget ärende, då man fattar vårdbeslut.
- För oss är det viktigt att ta hänsyn till anhöriga och de närmaste.
- Vi uppmuntrar varandra och beaktar den respons vi får.