Länkstig Hem Patienter och anhöriga Patientguide Erfarenhetsexperts Principerna för god service Principerna för god service En framgångsrik vård uppnår man med rätt attityd och samarbete. Kunden Jag bryr mig om min hälsa och vill förbinda mig att delta i min egen vård. Jag ger riktig och aktuell information till personalen om mitt hälsotillstånd. Jag följer sjukhusets regler och tar hänsyn till personalen och andra patienter i väntesituationer. Om jag har skrivit ett vårdtestamente, förutsätter jag att man följer det. Jag kan ge respons på den vård och service jag fått personligen eller på internetsidor. Miljön Vi strävar efter att skapa lämpliga och städade utrymmen för alla, där skyltar och vägbeskrivningar är tydliga och tillgängligheten är en självklarhet. Vi vill erbjuda stimulans, utrymmen som främjar tillfrisknande och en trygg atmosfär för alla. Personalen Vi hälsar vänligt och bemöter alla med respekt. Vi vill ge bästa möjliga service och beakta kundens modersmål. Vi ser till att patienten har möjlighet att fråga och diskutera om sin egen vård. Hos oss äger kunden sitt eget ärende, då man fattar vårdbeslut. För oss är det viktigt att ta hänsyn till anhöriga och de närmaste. Vi uppmuntrar varandra och beaktar den respons vi får. Skriv ut den här sidan