Tyksissä palataan tavalliseen toimintaan mahdollisimman pian – ruuhkiin syytä varautua
Avainsanat:Tehy ja Super ovat ilmoittaneet peruvansa keskiviikkona 20.4. alkavaksi ilmoitetun lakon. Tyksissä tavoitteena on palata tavalliseen toimintaan niin pian kuin käytännön järjestelyt sen mahdollistavat.
Ensimmäisinä päivinä on syytä
varautua viivästymisiin ja palvelujen ruuhkiin. Ruuhkautuneita
toimenpiteitä tehdään lääketieteelliseen kiireellisyysarvioon perustuen.
Pahoittelemme asiakkaille tilanteesta aiheutuvaa vaivaa.
Tilanteen purkaminen kestänee kuukausia.
Tyks kehottaa asiakkaitaan:
•
Kiireettömissä asioissa olemaan tavalliseen tapaan ensisijaisesti
yhteydessä omaan terveyskeskukseen. Tyks Akuutin kaikki toimipisteet ja
ensihoito toimivat 20.4. alkaen tavalliseen tapaan. Kiireellisissä ja
hätätapauksissa soita suoraan 112.
• Tyksin hoitavasta yksiköstä
ollaan yhteydessä niihin potilaisiin, joiden ajanvarauksia on peruttu
huhtikuun lakon aikana. Yhteydenotossa saattaa valitettavasti kestää
useita päiviä.
• Jos ajanvaraus sijoittuu keskiviikkoon
20.4.2022 tai sen jälkeiseen ajankohtaan eikä toimenpideaikaa erikseen
ole peruttu, potilaat tulevat sairaalaan kutsussa ilmoitetun ajan
mukaisesti. Potilaisiin ollaan edelleen tarvittaessa yhteydessä
puhelimitse, kirjeitse tai tekstiviestillä mahdollisten muutosten
vuoksi.
• Pyydämme odottamaan rauhallisesti viestiä. Soittaminen
osastolle tai Tyksin vaihteeseen ei nopeuta asian hoitoa, vaan
valitettavasti ruuhkauttaa puhelinliikennettä entisestään.
Tyks
Akuutin neuvontanumero 02 313 8800 ja sosiaali- ja terveydenhuollon
neuvonta- ja ohjauspalvelu 116 117 pyritään käynnistämään mahdollisimman
pian keskiviikkona 20.4.2022. Näissä numeroissa neuvotaan tilanteen
kiireellisyyden arvioinnissa.